Nieuws

Nóg beter op de hoogte blijven? Volg ons op de sociale media
Tag(s):-
Datum:27-1-2022

Hoe blijf je op de hoogte? 

Het is belangrijk om op de hoogte te blijven. Je wilt weten wat er speelt en jouw steentje bij kunnen dragen.  

Via de nieuwsbrief informeren we de leden over de netwerken, projecten die lopen, berichten van stakeholders ( zoals van de FNV over de CAO-onderhandelingen) en uiteraard de scholingskalender en vacatures. 

In het magazine lezen de leden o.a. studieresultaten en artikelen over hoe functieomschrijvingen opgesteld worden met daarbij tips voor jou als medewerker.  

Via de sociale media geven we naast informatie ook een inkijk achter de schermen van de NVMBR en stellen we vragen aan het werkveld om zo in te kunnen spelen op de behoefte. 

 Snel inspringen op actualiteiten 

Er zijn momenten waarbij de NVMBR snel moet schakelen en in actie moet komen. Opkomen voor jullie belangen betekent inhaken op actualiteiten; een dag later is het vaak al 'oud nieuws'. 

We maken dan gebruik van de sociale mediakanalen. Denk daarbij aan de oproep die we hebben gedaan toen het vaccinatieprogramma werd opgesteld en de MBB'er achteraan de rij kwamen te staan. Veel leden vonden dit niet terecht en daarom kwam de beroepsvereniging op voor de belangen. Er werd een oproep gedaan om foto's te sturen waarop duidelijk was hoe dicht de MBB'er bij de patiënt staat. Een uur later konden we een bericht eruit doen dat duidelijk maakte dat MBB'ers ook acute zorg verlenen.  

Succes! 

En met succes;  vanuit veel afdelingen hebben we gehoord dat zij eerder gevaccineerd zijn dan vanuit de werkgever eerst toegezegd was.

Doordat het bericht 584 keer gedeeld is, hebben 90.000 mensen het gezien. Doordat zoveel mensen het zien, kunnen ze een beter beeld krijgen wat jij als MBB'er doet. In dit geval hebben veel mensen gezien dat jij als MBB'er (RD) onderdeel bent van de acute zorg. Dat is de kracht van sociale media. 

 Afdeling in actie voor zichtbaarheid. 

We hebben van leden terug gehoord dat, toen zij zelf contact zochten met de Raad van Bestuur en hen uitnodigden om te komen kijken, zij veel meer begrip hebben gekregen en zij daardoor nu beseffen hoe belangrijk jouw werk is. 

 Veel afdelingen hebben een account op Instagram, net als de NVMBR. Daarmee laten ze zien wat het werk inhoudt. Het aantal volgers blijft groeien en daarmee de zichtbaarheid van het vak. 

 Simpel jouw steentje bijdragen

Hierboven twee voorbeelden om jouw vak meer zichtbaar te maken. En vind je de stap naar de RvB te groot? Zelf wat posten op de sociale media lastig? 

Deel dan onze berichten, like ze of schrijf een reactie. Iedere keer dat je dat doet, zien andere mensen (uit jouw netwerk) de berichten ook. 

Volg ons op de socials, klik onderstaande links aan; 

LinkedIn  

Instagram

Meer doen?

Word lid! voor een tientje per maand draag jij bij aan bovenstaande acties. Je krijgt dan o.a. het magazine, alle ins en outs via de nieuwsbrief en je kunt voor vragen over het vak en arbeidsgerelateerde zaken (bijvoorbeeld CAO) bij ons terecht.

Maar vooral, samen met jouw collega's uit andere ziekenhuizen die lid zijn, bepaal je de standaard. Want zeg nou zelf; jij bent toch de expert in het toedienen van straling?


Deel dit artikel: